lördag 10 december 2016

Lykta i Juletid!


 Hej på er :) Nu har jag prövat på att göra denna fantastiskt vackra jul lykta. Designen till denna är dock inte min, så jag vill inte ta till mig äran för den. Mallen till denna kommer från Kirsten Hyde - hon är otroligt duktig och snäll om delar med sig av sin kunskap till oss andra. Detta blev min tolkning av denna lykta. 


Lyktan jag gjort är ungefär 6 inch hög och 5 inch bred. Lyktan var rolig att göra men bland det petigaste jag gjort att få till :) Inuti lyktan kan du ställa ett elektriskt värmeljus om du vill. 






Blommorna har jag gjort av olika vita och creme färgad cardstock som jag sedan dekorerat med Stickles för att gå lite glitter. 




Utan och med locket ser den ut såhär. På bilden nedanför kan du se lite svagt att jag kört det genomskinliga overhead pappret i en embossing dies för att få lite finare effekt. Det syns tyvärr lite dåligt på fotografierna. 


Material jag använt: 
Mallen från http://myhydeaway.blogspot.se/2013/11/a-vintage-lamp-with-template-and.html
- Vit och creme färgad cardstock
- Blad stans från Ek Success
- Retro Blomma stans från Ek Success 1,5 cm 
- Stickles Diamond
- Snöflinga stans från Martha Stewart
- Embossing dies
- Genomskinligt overhead papper

Kram Anneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...