måndag 12 december 2016

Genomskinlig Rör Burk i vita toner!!!


Hejsan på dig! En mörk december dag som denna passar det perfekt att blogga litegrann med en kopp kaffe och påminna mig själv om en sommar burk jag gjorde när sommaren låg framför mig som inspiration. Visst vintern har många mysiga jul inspirationer den också - allt har sin tjusning. Men när jag ser den här burken tänker jag på sommar och ljusa tider.

Här har jag gjort en bredare variant på en genomskinlig burk eller ett rör som jag gjort tidigare, fast den här blev i total kontrast mot den förra jag gjorde som var smal och svart och den här vit och bred. Ibland vill man gärna se något fint man ger bort och då passar den här kreationen väldigt bra. 

Burken blev 3 1/2 inch i omkrets och är som ett liggandes A4 overhead papper högt, alltså 8 1/4 inch. 

 

Botten och locket är gjort i vit cardstock och en fin vit tapet papper. Blommorna gjorde jag i olika vita nyanser. 







Material jag använt: 
- Vit, grön och beige cardstock
- Mönstrad vit tapet
- Kaffefilter till blommor
- Pearl Maker Guld
- Blad stans från Martha Stewart
- Kant stans från Martha Stewart
- Stickles Diamond
- Inka Gold Platinum 
- Pappersblommor
-  1 Overhead papper A4 storlek
- Swirl die från Tim Holtz

Kram Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...