tisdag 25 oktober 2016

Dags för Te!

 

Hej på er! Efter ett långt uppehåll från bloggen pga sjukdom med ryggoperation och pågående utbrändhet ovanpå det tänkte jag nu försöka komma igång med min blogg igen lite smått. Jag såg senaste inlägget jag gjort var visst för ca två år sedan. Nåja så kan det bli ibland när livet blir lite tungt, men det är roligt att börja om igen. 

I alla fall, den här Tekannan såg jag en gång på en bild och tänkte att den bara måste jag testa att göra själv. Nu var det något år sedan jag gjorde kannan men jag märkte att jag inte lagt ut den på bloggen, måste ha missat det. 

Jag gillar att knåpa ihop mallar men den här var faktiskt lite knepig att få till den rätta formen jag ville ha. Men efter många försök lyckades jag rita till en bra mall till kannans form. Jag tycker dessa kannor är så söta. Kannan mäter ca 14 x 14 cm plus handtag och pipen och är 15 cm hög. 


Materialet till kannan består av en ljusgul cardstock och det mönstrade pappret är faktiskt en tapet som jag gillade mycket. Blommorna har jag gjort själv av kaffefilter med en stans från Ek Success i färgerna gult, aprikos och ljusgrönt. Spetsen har jag köpt hos Scrap-ataljen. 



Muffinsstämpeln ser riktigt god ut jag vet inte vilket märke det är på den men jag har färglagt den med promakers pennor. Blad stansen är från Martha Stewart. Texgen "Lyxa och Njut" har jag skrivit ut från Word programmet och klippt ut med en mönstersax från ÖoB. Alla kanter på papper och stämplar är chalkade med Distress Ink - Walnut Stain.


Kannan kan du såklart öppna och fylla den med en fin present eller kanske tepåsar eller varför inte lite godis :) 

Material jag använt mig av:
- Min egen mall
- Cardstock i gult, svart, vitt och aprikos
- Mönstrad tapet papper
- Blad stans från Martha Stewart
- Pearl Maker beige
- Kaffefilter till mina rosor
- Retro blomma stans från Ek Success i storlek 1,5 och 2,5 cm
- Spets
- Stämplar
- Text från Office Word
- Distress Ink Walnut Stain
- Pappersblommor
- Blommor Rhinestones

Kram Anneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...