tisdag 25 oktober 2016

Får det vara en milkshake!


Hej hej! Ibland är det roligt att göra några kort som inte tar allt för lång tid och är ganska enkla men ändå fina. Jag kände här för att göra ett högt milkshake glas så fick det bli. Mallen till detta glas är ganska enkel, jag ritade bara ett högt glas som jag klippte ut. Du ritar helt enkelt en hög rektangel och vidgar upptill lite grann. 

 Jag tog en mall jag haft sedan tidigare som är ett moln, som fick bli basen för bubborna. Sedan ritade jag bubblor i olika storlekar med en passare. Jag kan visa någon gång hur jag gjort i fliken tutorials som kommer dyka upp här på bloggen framöver. 

Jag valde att göra två olika kort, ett har jag valt att göra de vita bubblorna i slät vit cardstock. Och på det vänstra kortet har jag valt att göra bubblorna med embossing för att få lite mera effekt. Jag vet inte vilket kort jag tycker blev bäst, det är nog en smaksak. Båda fungerar tycker jag. Jag måste nog göra flera färger tror jag. 

Material som jag använt mig av:
- Cardstock i ljusgrönt, svart och vitt
- En passare att göra cirklar i olika storlekar. 
- En grattis stämpel (den är gammal, har inte kvar märket tyvärr)
- Embossing dies
- Hjärta stans från Panduro
- Mönstersax från ÖoB
- Vit gelepenna
- Distress Ink Pumic Stone

Kram Anneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...