fredag 7 februari 2014

Skrin eller kanske en skattkista!


En stor liten skattkista är det här tydligen. Denna lilla kista är faktiskt jätteliten på bara ca 9x9 cm och 5cm bred. Men många har trott att den är mycket större men så är inte fallet :) Det kanske beror på hur jag har fotat, jag vet inte. 
Nåja den var då riktigt kul och enkel att göra. Man kan nästan alltid lyckas om man håller sig till bruna toner för det passar så bra ihop. 


Från sidan sen den ut såhär. De små metall krumelurerna har jag gjort utav vanlig metall ståltråd. Jag knipsar av en bit på ungefär 7-8 cm tråd och vrider den med en tång bara. Det blir en fin dekoration som jag använder rätt ofta. 

Locket har jag fäst med en bit kardborreband.  


Baksidan


Jag har införskaffat en fin nyckelhål dies med flera olika nyckelhål, och till ett kista passar dom ju perfekt. 


Material jag använt mig av:
- Enfärgad tapet i vitt och brunt
- Mönstrat papper från Maja Design
- Swirl Die från Tim Holtz
- Metalltråd som jag gjort charms av, snirklarna du ser
- Pearl Maker beige
- Text från Office Word
- Spets grön från Scrap Ataljen
- Kaffefilter till mina rosor
- Akrylat färg till färgningen av mina rosor
- Retro blomma stans från Ek Success storlek 1,5 cm

Kram Anneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...