söndag 9 februari 2014

Mitt tävlingskort jag vann med !!


 Hallå där :) det här kortet fick jag en ide som jag knåpade ihop en egen mall till och resultatet ser ni här. Jag gjorde kortet till en tävling som vi hade på vår Scrapbooking Helg med Northernlight Scrappers i Oktober 2013. Det var i kategorin "Kort med svenskta flaggan" och hör och häpna jag vann tävlingen. Vilket var jätteroligt - så stort tack ni som röstade på mig. 


Kortet är ca 1,5 cm tjockt och ca 16x14 cm stort. 


Jag gillar att mina ros blommor ser riktigt somriga ut och dom var roliga att göra. 


När du öppnar kortet ser det ut såhär. 



En fin detalj som jag inte gjort tidigare är att jag satte bruna chalkade blad i en slingrande remsa, och gjorde några ros knoppar i ljusblå färg. Den iden ska jag nog pröva fler gånger. 


Här är det öppnade kortet. Jag använde lite spetstyg och fjärilar för att ge extra somrigt intryck. 


 Här inuti kortet har jag gjort en hyllavsats där man kan dekorera med blommor utan att dom förstörs när du sedan stänger kortet. Det var en kul design att hitta på. Kul ni gillade det tjejer. 

Hälsningar Anneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...