söndag 9 februari 2014

Julkort i mina favvo färger! - 2013


Hej svejs :) Det blir många kort i denna färg och sent utlägg på bloggen men dagarna springer ju förbi. Det är kortet lyfts verkligen upp av de vackra änglarna såklart. 



Jag får ofta frågan hur länge tar det göra ett sånt här kort, och svaret är att det tar sin tid. Eftersom jag gör alla blommor själv så har man ju såklart aldrig de rätta färgerna man behöver just då. Så då blir det stansa ut kaffefilter och göra färgbad som ska torkas och vecklas ut, för att sen bli till blommor. Det varierar tidsmässigt allt från en dag till en vecka att göra ett sådant här kort. Men dessa blommor blev då precis den färg jag ville ha. Dom blev jag nöjd med :) 


Jag har för en tid sen märkt att det blir väldigt fint om man använder bruna toner på löven istället för bara gröna blad. "Made With Love" texten har jag sett på så många inspirations sidor, så den iden har jag lånat. Jag skriver ut texten i office och chalkar kanterna i distressen " Walnut Stain". Och texten stämmer då man lägger alltid ner själ och hjärta i mina kort och alter. 


Så kommer vi till insidan av detta bokkort, eller ask bokkort kan man också kalla det, jag är inte så bra på namn. Jag har även hört att det kallas värmeljuskort då det ryms sex stycken värmeljus i asken här uppe till höger. Jag ser att tagen man ska skriva sin hälsning på i fickan till vänster är visst borta. Men den ska då finnas med... tillslut.

 // God Fortsättnig Anneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...