söndag 9 februari 2014

En kopp i turkost kommer lastat!


Hejsan :) Oj vad den här koppen var rolig att göra. Inspirationen att göra denna fina kopp fick jag när jag surfade runt och hamnade hos en kvinna som gör väldigt fina saker, hon heter Kristen Hyde.  


 Jag brukar fylla mina koppar med en cellofanpåse med något gott i som man kan ge bort när man ska hälsa på någon. Dom är roliga att ge bort och roliga att få. Den här koppen är rätt stor och är 14 cm bred och 18 cm hög. 



Jag har gjort egna texter med orden "Skäm bort dig själv" och "Mm... vad gott" som jag använt mig av. 



Stort tack till Monika Jonsson att jag fick köpa denna fina klocka stämpel av dig på vår scraploppis. Den blir det använda mycket. 


Blommorna jag gjort till denna kopp blev i blåa, isblå, vita och bruna toner. Löven har jag stansat ut i Martha Stewarts lövstans, i ett dotted olive green cardstock. Och även i brunt tapetpapper har jag gjort löv. 


Material jag använt mig av:
- Enfärgad tapet papper i brunt, turkost och vitt.
- Cardstock grönt dotted
- Mönstrad tapet papper
- Distress Ink Walnut Stain
- Kaffefilter till rosorna
- Akrylat färg till rosorna
- Retro blomma stans från Ek Success storlek 1,5 och 2,5 cm
- Blad stans från Martha Stewart
- Stickles Diamond
- Pearl Maker turkos
- Text från Office Word

Hälsningar Anneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...