söndag 9 februari 2014

Tri Shutter kort med Lucia - 2013!!!


 Hej. Årets julkort 2013 blev i en variation av blå, rött och bruna, jag till och med lila. Men det här kortet med den otroligt fina Magnolia Lucian är en stor favorit av mig. 



Till detta kort gjorde jag blommor i blåa toner. Sen prövade jag en ny variant där jag använde mig av brunt kaffefilter men med samma ljusa blå färg som till de övriga blommorna. Så den är den brunblåa blomman som ni se uppe till vänster. Man kan inte tro att det är samma färg alls, det som skiljer är bruna och vita kaffefilter. Det kan ni testa. 


Utvecklat kort



Lite spets och olika chip art gör så mycket i dekorationer. Mina isblå mini rosor och rosenknoppar blev jag nöjd med. Jag är stor beundrare av halvpärlor, även om jag vet att många är less dom - men hos mig får dom stanna kvar. Jag gör mina halvpärlor av "Pearl Makers" pennor, dom rekommenderar jag verkligen. 



Baksidan



För några år sedan såg jag den här stämpeln "Julglädje" utav en av tjejerna i scrapbooking föreningen, och jag tyckte den var så otroligt fin. Men nu först har jag börjat använda den själv. 


Material jag använt:
- Cardstock i vitt, beige, brunt och blått
- Mönstrat papper från Panduro
- Blad stans från Martha Stewart
- Tyg från en vit spets gardin
- Spets från Scrap Ataljen
- Chip Art från Panduro´s jul kollektion
- Pearl Maker vit
- Distress Inc Walnut Stain
- Stämplar
- Text från Office Word
- Vitt och brunt kaffefilter
- Akrylfärg

Kram Anneli och God Jul på er och Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...