onsdag 19 februari 2014

2 Koppar i brunt!


Hejsan :) här kommer två olika koppar i bruna toner. Jag gillar att göra kopparna och att dom verkligen är utsvängda och inte så raka och kantiga. Men det kan ju vara fint det också. Jag har använt mig av tapeter denna gång och den var så fin, brun bas med svart sammetsmönster. Handtaget gör jag dock alltid i cardstock för att få lite stabilitet. 



Jag gillar verkligen klock stämpeln och använder den ofta, kanske för ofta. Men det går väl i perioder, vilken favorit man har. Blommorna har jag gjort i vit, svart och bruna toner. Jag stansade ut från både kaffefilter, mönstrat papper och cardstock till mina blommor. Löven är utstansad tapet i beige och olivgrönt. 



Den här varianten på koppen blev lite varmare brun färg. Tapeten är jättegammal, men tur nog har jag lite kvar av den. Jag tycker den är så fin. Får se vilken färg det blir på nästa kopp. Borde nog göra några helvita och svart vita. 



Mina blommor som jag gör varierar från 1,5 cm till 2,5 cm i storlek. De små vita blomskotten gör jag från den minsta stansen och dom blir ca 0,5 cm stora. 


Material jag använt:
- Inspiration från Kirsten Hyde, har gjort egen mall dock
- Enfärgad brunt och vitt tapet
- Mönstrad tapet papper 
- Kaffe filter till rosorna
- Arkylat färg till rosorna
- Blad stans från Punch Bunch
- Pearl Maker Vit
- Retro blomma stans 1,5 och 2,5 cm från Ek Success
- Pappersblommor 
- Text från Office Word

Kram Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...