onsdag 23 oktober 2013

Julkort 2013 - Tri Shutter Kort

Hej :) Äntligen har jag två flugor i en smäll, jag har så länge tänkt göra ett Tri-Shutter-kort men det har inte blivit av. Plus att jag fått tag i en av mina favoritstämplar Magnolias - Lucia stämpel, som är så otroligt söt. Ett tredje kul grej är att jag även fått en fin God Jul stämpel som jag sökt länge och nu kan få stämpla mina kort med :) 


Det fina med Tri-Shutter-Kort är att dom är lika fina hopfällda eller när dom står utvikta. Dom påminner lite om ett dragspel. 



Gulliga Magnolia Lucia stämpeln.


 Mina jul blommor i brunt, rött, vinrött och grått. 




Den här stämpeln med Ängeln och Blinka Lilla Stjärna texten har funnits i flera år, men jag gillar den så mycket att den får då hänga med många år till. 


En bit spets är alltid fin dekoration, och till julkort använder jag oftast en spets som är lite gulvit för att ge lite vintage intryck. Lucia texten har jag bara skrivit ut i Office. Jag har en massa jul texter jag skriver ut i Office som tex: 
Lucia
Knäck
Julgranen Tindrar
Pepparkakor
och många fler som jag sedan använder som dekoration på julkort, tycker det är bra och enkelt att dekorera med. 



Också en favorit stämpel med 24 December. 


Jag var i valet och kvalet om jag skulle dekorera baksidan av kortet någonting, men det blev visst så för det var så trist och kalt utan. Stort tack till Monica som jag fick köpa den fina gran stämpeln av på vår scrapbooking loppis :) 


Vad är julen utan tända ljus i mörkret, så dom får hänga med på mina kort också :) 


Kram Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...