tisdag 22 oktober 2013

Värmeljus kort Flicka - 2013

 Hej :) På detta bokkort blev det väl lite mera mina favoritfärger turkos, blå och olika bruna toner. Jag gillar traditionella julfärger såklart men det är roligt att göra kort i andra färger som dessa också. Nytt på detta kort är att jag kan använda mig av en ny stämpel från Magnolia "staketet" som jag målat i brunt. 


Blommornas färger har jag här gjort dom i en svag, nästan isblå färg. Där jag använt mig av mest vit färg med bara kanske en droppe eller två av turkos färg för att få denna vackra isblå färg till blommorna. Här på fotot ser den andra blomman nästan mörkgrå ut men den är i själva verket mörk blå men med inslag av grått.


Kortet lyfts verkligen fram av flickan som har en vacker grön/turkos kofta och mössa på sig. Hon är så söt. 


Halvpärlorna har jag gjort av "Pearl Maker" i turkos färg. Och jag rekommenderar stark dessa produkter istället för att köpa färdiga halvpärlor. Längst ner på fotot ser ni en bit av en spetsgardin som jag ofta använder i backgrunden på mina kort som en fin detalj. 

Snöflinga stansten kommer ifrån "Martha Stewart" och är en av dom finare snöflingor som jag lyckats få tag i faktiskt. Jag är mycket nöjd med den. 


Papper till detta kort kommer från ett block ifrån "Paper Pad" och säljs av Panduro. Dom fanns ute på rea för ett tag sen såg jag. Mycket fina papper. 

God Jul önskar Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...