tisdag 22 oktober 2013

Julkort 2013 - Ett till...

 

Hej :) Tagsen gillar jag på detta kort och jag har tagit pappret från ett litet 15x15cm block från Paper Pad som säljs av Panduro. Det står Let it snow på ett mörkblått papper. 


Lilla änglen på fotot är så fin där hon spelar flöjt. Det syns tyvärr dåligt men fotot går i ljusgrått och svagt turkosa toner som passar så bra med mina blommor. 


Denna "God Jul" etikett följde med i ett block med julpapper från Paper Pads och är riktigt fina. Jag har bara chalkat kanterna med Distress Ink - Walnut Stain och klistrat etiketten på ett vitt papper och sedan på ett blått papper för att få en lite mera markerad ram kring etiketten.  


 På fotot här nedan ser ni en stjärna i wellpapp som jag använder mig mycket utav. Wellpapp är lätt att få tag i och du kan klippa ut det i alla möjliga figurer. 
Jag brukar börja med att måla min wellpapp i vitt akrylat färg, inte helt täckande utan bara här och var så att det bruna syns igenom. Sedan klipper jag ut önskad figur och shalkar kanterna med Distress Ink - Whalnut Stain i detta fall. Jag har även använt "Stickles - Frosted Lace" lite här och var på min wellpapp stjärna. 


Kram Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...