fredag 2 december 2011

Explosions kort !!!


Halloj :) Explosionskort är roliga och enkla att göra. Denna gång blev det hör och häpna lila nyanser - en färg jag så gott som aldrig tidigare använt. Men det är kul att bryta sig ur sitt mönster och variera. Mina explosionskort blir ungefär 15,5 x 15,5 cm stora.


När du knyter upp kortet "exploderar" det upp så att det ser ut som bilden ovan. Påminner om en loppa som jag vikte när jag var liten.


Insidan är lätt att veckla ut och kunna skriva ner sin hälsning.

Blommorna innuti kortet måste vara ganska platta men det går ändå bra att lägga olika blommor på varandra i tunna lager. Jag valde att stansa ut mörklila och lila blommor i färgat kaffefilter och de mindre blommorna i beige-vit rutiga mönster.

På kortet ovan ser du framsidan kan man väl säga - det som binder ihop kortet. Ros-blommorna har jag gjort av brunt återvinnings papper och färgat lila kaffefilter i olika storlekar.




I denna beställning gjorde jag också en tillhörande lila box för att göra settet komplett att kunna ge bort en present i. Boxen har jag gjort i ca 15 x 15 cm och 7 cm hög.



Kram Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...