fredag 2 december 2011

Bröllopstårta !!!


Hej :) Att göra en bröllopstårta helt från början har varit en lite knepig utmaning innan jag kommit på hur jag skulle göra. Men jag klurade ut det tillslut och jag blev nöjd med resultatet.
Jag valde att använda en vit bas med sommargula blommor. Övriga detaljer i grönt, svart, pärlemor och silver.

Tårtan består av tre olika höjder och den nedersta boxen är ca 16,5 cm i omkrets, den mellersta boxen 14cm och den översta 10 cm. Alla boxarna är 6cm höga, vilket gör tårtan ca 18 cm hög + dekorationerna ovanpå.

Jag valde att göra några detaljer på tårtan men ville ändå ha den rätt enkel. Blommorna har jag gjort av kaffefilter (beskrivning av blommorna hittar du under fliken "Göra Blommor")
Den nedersta tårtboxen går att öppna som en vanlig ask, där du kan lägga i en gåva eller ett tillhörande kort som jag har gjort på bilden ovan.
 Med Vänlig Hälsning Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...