torsdag 17 mars 2011

Promakers Pennor

Hej hej igen :) Att hitta bra pennor att färglägga med är en hel vetenskap men jag använder mig av pennor som heter promakers och dessa pennor är så bra därfor att dom inte lämnar några penseldrag utan smälter ihop. Man kan också måla flera lager för en bättre skuggning. En penna heter blender och den är jätterbra för att tona ut färgen och göra en svag skuggning. Det är svårt att veta vilka färger du ska köpa, genom att det finns en hel uppsjö av nyanser. Ett tips på vilka du kan börja med är färgerna:

Svart

Bruna toner : Burnt Sienna, Cinnamon, Tan
Gröna toner: Pear Green; Olive Green
Ansiktsfärg: Blush
Rosiga kinder: Pastel Pink
Blåa toner: Blue Pearl, China Blue
Julröd: Burgundy (en jättefin lite gammaldags julfärg)
Lila: Amethyst, Maroon
Som sagt dessa färger har jag börjat med och klarar mig väldigt långt på dessa - du behöver inte köpa massor med olika från början. Jag har klarat mig länge på dessa och har heller inte ångrat någon färg jag köpt. // Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...