torsdag 17 mars 2011

Julpåsar!



Hm... det är lite sent att lägga ut julsaker nu såhär i Mars men jaja. Dessa påsar gjorde jag dan före julafton som jag kommit på i sista minuten och ville ha med mig till gästerna under julafton.
Slutresultatet blev jag nöjd med även om jag nog kommer planera bättre i fortsättningen :) Dessa påsar blev mycket uppskattade också, vilket alltid är roligt.

Grundpåsen har jag gjort av 2 st papperark (12x12tum st) ett vanligt ark. På 3 sidor av pappret har jag mätt in 6cm som jag sedan bigat. Sedan har jag limmat ihop arken så att det bildar en öppen påse. Man kan om man vill sätta dit ett handtag högst upp på påsen men denna gång gjorde jag inte det. Mina handtag brukar jag göra ca 2,5 cm breda utav papper eller så kan man ta fina silkesband.

Locken gjorde jag av en halvcirkel i en annan färgnyans än påsen för lite fin effekt. Den vita kanten runt locket har jag gjort av 1 cm vitt papper som jag har skrynklat ihop och limmat fast. Påsarna har jag sedan dekorerat. I påsarna lade jag en cd skiva med fin musik + ett gott bryggkaffe av hasselnöt.


Hälsningar Anneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...