lördag 11 december 2010

Julkort med 6 stearinljus - 2010



Hej och God Jul :) Mina julkort för i år har varierat lite och har blivit tjocka 3 dimentionella askar och former som nog är för stora för att skicka som vanliga julkort. Men de är perfekta att ta med sig när man ska besöka familj eller en god vän. Den här jul ängeln är en av mina absloluta favoriter den är så vacker.


Dessa kort var väldigt roliga att göra och jag fick iden av min scrapparvän M. Julkortet ser ut som en bok som är ca 2,5cm tjockt och 11x15cm i storlek. Kortet öppnas och på den vänstra sidan finns en ficka där jag har stoppat ner en tag där man kan skriva sin julhälning.


Som du kan se på den högra sidan finns en liten ask där det finns plats för 6 st värmeljus. Men du kan lika gärna placera ett smycke, eller kanske pengar eller vad du nu vill ge bort i present. Jag gillar att variera mig och hittills har jag inte gjort ett enda kort som är likadant som nästa. Jag försöker också att inte ruta in mig för mycket i vissa färger. Även om det ibland är svårt att bryta ett färg mönster.
Många är antingen less på att alltid ha rött i sina julkort eller så är det trenden och modet som bestämmer. Men jag valde att göra ungefär hälften av mina kort utan något rött i. Även om det var svår att låta bli att ha en röd klick någonstans.

Jag fick till och med lägga undan den röda färgpennan ett tag. Men kul man kan skratta åt sig själv. Det resulterade med bara färger i grått, silver. guld, grönt och beige. Vilket blev mycket bättre än jag trodde och riktigt fint.


Jag valde på några kort att klistra fast en tändsticksask på framsidan som tex här ovan. Kortet knyts ihop på höger sida med ett band.


Att dekorera korten är så roligt och det finns inga gränser på hur ett julkort kan se ut. Julkorten i år tog snabbt slut och har uppskattats av många vilket är jätteroligt att höra. För tillfället har jag slut julkort igen men fler är på väg.


Skriv gärna en kommentar och berätta hur du brukar göra dina julkort, det är så kul att höra.
Ha en riktigt God Jul och hoppas att ert kommande år är fullt av glada skratt. 

Kram Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...