lördag 11 december 2010

Juldikter



Det är roligt att pyssla kring julen men ibland kan jag få brist på inspiration när det gäller att skriva juldikter. Så numera skriver jag upp alla mina juldikter som jag brukar använda i en bok. Både de jag hittat och de som jag skrivit själv. Här är några dikter som jag brukar använda mig av.
Nu är det dags
att tända ljus igen
snart är julen här
En tid för eftertanke
och omsorg om varandra
----------------------------
Kom och sjung och skratta
till Julens glada stund
av värme, ro och lycka
Vi samlas här just nu
-------------------------
En fröjdefull
God Jul
-------------
Vår bästa julklapp
kommer från Herren
vår Far
Det är Jesus som hjälper
oss i alla våra dar
-----------------------------
En stjärna strålar klart
ett ljus på varje bord
en lingonkrans på dörren
många skratt och glada ord
I kyla och mörker
föddes ett litet barn
Jesus var hans namn
Han spred ljus
i vår mörka värld
Han bär mig
Han bär dig
Vi får hålla hans hand
när mörkret blir för svårt
----------------------------
När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
-------------------------
Julen är rolig
för stora och små
Paketen är röda,
guld och blå.
Julmaten är dukad
glöggen likaså.
Kom du och var med
i stugan som är vår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...