lördag 11 december 2010

Jul stjärna


Hejsan :) varje år gör jag dessa jul stjärnor, eller om jag har tur så klarar de sig till kommande år. Men de är så ömtåliga att oftast får jag göra nya. De är egentligen lätta att göra men det tar bara lite tid att limma ihop dem. Jag brukar hänga dem i mina fönster där de sakta snurrar av värmen från elementen. De är väldigt fina att titta på och shimrar så vackert.



Lite svårt få en fin bild av dem i fönstret dock. Nåja så här gör jag dem. Hoppas du förstår min beskrivning annars kan du bara fråga.

Klipp flera remsor av guld aliminium papper på ca 6-7 mm breda (det är som ett tjockare folie papper, som finns att köpas i handeln. De finns i färgerna guld, silver och rött)
Cirkeln i mitten börjar jag med och den är 12 cm lång remsa.
Gör sedan 7 st större öglor med remsor på 16 cm långa.
Gör sedan 7 små öglor som är gjorda av 6 cm långa remsor.

Nu ska du klippa topparna på öglorna så att de blir spetsiga, det blir finare så.
Sedan limmar du fast de små öglorna inuti de större, en i varje.
När limmet har torkat så limmar du fast de 7 öglorna på cirklen.
Låt ligga och torka och sen kan du hänga upp dem i fönstret.

Lycka till med ditt julpyssel/ kram Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...