onsdag 31 mars 2010

Påsk pyssel i äggkartong !

Hejsan på er :) I flera år har jag tänkt göra dessa påsklådor av äggkartonger men alltid när jag har behövt dem då har jag inte haft några, men nu fixade jag några i år.


Den här lådan sprejade jag locket med guldfärg men sen tog sprejen slut. Men det gjorde inget för det är roligare göra olika påsklådor, då får man ju lite variation och det blir ännu roligare göra dem.

Jag dekorerade botten på alla lådor i en mörkgrön färg. För att få lite effekt ritade jag en liten guldkant på lådan. Då det var guldbas här så valde jag passande färger till i gula och gröna blommar. En liten gul påsk magnolia blev det också :) Det här blev min favorit tror jag.


Nästa låda målade jag locket i en gammaldags lila färg kan man säga. så jag höll mig här till ett rödbrun färg på pappret. Påsk magnolian blev rosa och även rosa och gröna blommor. Riset som du kan se på alla lådor hittade jag hos mamma i en gammal blomuppsättning som jag gjort för många år sen.


Och till sist blev det en påsklåda i en blå ton :)

Men sen måste man ju fylla lådorna med något roligt också såklart :)

Ljus av påskägg blev det och jag har tänkt göra dessa ägg länge med men man måste samla på sig en hel del tomma ägg först. På mina ägg ljus så valde jag färger i lime, rosa, lila och ljusblå.



Sen är det ju påsk så lite små godisägg av choklad måste man ha :) Insidan av äggkartongen målade jag vit och locket gult.

I locket en fin magnolia som kikar fram. Lycka till med ert påsk pyssel, jag hade roligt göra mitt.
Mvh Anneli

1 kommentar:

  1. Vilken rolig idé att fylla med äggljus. Så läcker den är!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...