onsdag 10 mars 2010

Lime ljus !



Hej på er :) Den här gången blev det ljus i limefärg och vitt och dessa ljus blev en liten present till min moster. Ljusen är gjorda av olika ljusstumpar och har därför en helt matt täckande ton.



Ljusen är gjorda i några av mina olika ljusformar och de 2 ljusen till vänster har jag använt lime och vit färg på ljusmassan. Jag börjar med den vita massan och slår i formen och låter den torka litegrann innan jag slår i limemassan.

Här har jag använt min favorit ljusform för att få dessa sexkantiga högre ljusen och här har jag använt mig av brun massa och lime.

Några av ljusen har jag valt att dekorera med vit och guld dekorationsfärg. Den finns att köpa i handeln och torkar på ca 24 timmar.

På ljuset i mitten har jag använt mig av ren ljusmassa som man kan köpa i affär, det är alltså inga ljusstumpar i det ljuset alls. Då får ljuset en fin lite glansig och mera genomskinlig nyans som blir väldigt fint. Det är så roligt att göra ljus men nu blir det nog en ljuspaus för mig fram till hösten igen. 
//Mvh Anneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...